Friday 16 September 2011

Nuclear Project

Pada minggu pertama ini saya telah berusaha untuk mencari maklumat tentang "nuclear substances" yang merupakan bahagian saya dalam projek nuklear ini. Saya telah mengutamakan fakta tentang "nuclear substances" beberapa hari ini, dan akan meneruskan projek ini dari perspektif kerajaan terutamanya mengenai kebaikan dan kelemahan dari segi kewangan, politik dan banyak lagi (setelah berbincang dengan ahli-ahli kumpulan saya-isinya telah saya upload-kan di wikispaces kumpulan kami iaitu "physicsgroup01.wikispaces.com"). Antara penemuan saya adalah "Thorium" yang telah dicadangkan untuk menggantikan uranium sebagai bahan utama yang menghasilkan tenaga dalam reaktor nuklear. Saya difahamkan bahawa secara keseluruhan, thorium lebih selamat digunakan (contohnya dari segi radiasi dan sebagainya). Laman web tersebut adalah http://the-tap.blogspot.com/2011/05/nuclear-power-why-use-uranium.html.

Selain itu saya juga ingin berkongsi dengan rakan-rakan saya tentang artikel ini http://www.starproperty.my/PropertyScene/TheStarOnlineHighlightBox/14920/0/0.

No comments:

Post a Comment